Efterlysning Tvären

Bilden är suddig, men jag kan inte ta en ny. Tvären är försvunnen. Stickad halsduk till M. Klar lagom till höstkylan, använd, men ganska snart försvunnen. Sådant händer ju. Men typiskt att jag inte märkte genast. 

Stickade iallafall i Visjö, grå och favoritfärgen röd. Mönstret heter Tvären och är från boken Sticka snibbar, halsdukar, kragar. Stickad fram och tillbaka. Två varv grått, ett med räta, ett med aviga. Två varv rött båda räta. 

På det grå aviga varvet tränade jag på att sticka från vänster till höger. Visste att jag sett en beskrivning. Men vad heter tekniken? Googlade ”glömde visa näverstickning”, tänk vad som kan fastna på hjärnan.  Jag hittade sidan på bloggen En Till Stickblogg med länken till beskrivningen. Det kommer kräva fortsatt träning, men jag tycker det blev bättre än mina annars alldeles för lösa aviga varv. 

  

2 tankar om “Efterlysning Tvären

Lämna en kommentar