I arkivet

Titta vad jag hittade i min mönsterpärm för tovade saker. Ett par bortglömda tovade lila vantar. Det var bra för mitt allra första par tovade vantar är sönder (igen). Jag har funderat ett tag på bästa lagningsmetoden, nu kan jag lägga dem i arkivet istället och vänta på bättre tider. 

Jag gillar de tovade vantarna. De är lagom varma för promenad och när de varit med ett tag och inte är nya längre så kan de få följa med till skogen. 

En sak som jag känt är att de lila är lite strävare än de bruna. De bruna är ren finull medan de lila är en blandning med rya eller gobeläng. 

Fotograf är dottern. 

   
 

2 tankar om “I arkivet

  1. Så fina vantar!!! Kul när man bara hittar! Har förresten anmält mig till workshopen med Yvonne Habbe. Har du? Hade varit kul! Snart spinnträff igen! Ska bli kul att ses! Kram!

Lämna en kommentar